Support

Support van Bakkie
Hoewel we een sociale organisatie zijn, moeten zaken natuurlijk wel goed geregeld worden. Met name als je onze lekkere bakkies bestelt. Daarom kun je rekenen op het support van Bakkie en hebben we hieronder onze werkwijze en veelgestelde vragen op een rij gezet.
Klantenservice
Klant is koning. Daarom doen we het ontvangen, leveren en uitvoeren van bestellingen natuurlijk zorgvuldig. En met jouw beoordeling van aanvragen voor diensten gaan we altijd serieus om. Beloofd. Binnen 1 dag nadat we een bestelbevestiging hebben ontvangen, nemen we jouw aanvraag in behandeling. We verzenden de bestelling naar het adres dat je hebt opgegeven toen je de bestelling plaatste. Dat kan via de website, op de offerte of op de bestelopdracht gedaan zijn.
Bestellingen die op voorraad zijn, leveren we zo snel mogelijk uit. Loopt de bezorging vertraging op, of kunnen we de bestelling gedeeltelijk of zelfs helemaal niet leveren? Dan laten we je dit natuurlijk zo snel mogelijk weten en kun je de bestelling zonder extra kosten annuleren.
Levertijd
Onze gemiddelde levertijd is 2 werkdagen. We doen er alles aan om altijd binnen de genoemde leveringstermijn te bezorgen. Soms lukt dit helaas niet. De termijnen die wij in de overeenkomst gezet hebben, zijn dan ook vrijblijvend. Kunnen we hier niet aan voldoen? Dan geeft dit je niet het recht de overeenkomst te ontbinden. Als we denken dat we de leveringstermijn niet halen, laten we je dit natuurlijk zo snel mogelijk weten en gaan we samen op zoek naar een oplossing. Wil je graag dat jouw bestelling op een andere manier dan via onze bezorgopties en koeriers wordt bezorgd? Geen probleem. De verzendkosten zijn in dat geval wel voor eigen rekening.
Moet jouw bestelling naar het buitenland?
Dan overleggen we dit graag met jou. We laden een bestelling graag uit, maar dat is wel voor jouw rekening en op jouw eigen risico. Soms kunnen we niet jouw hele bestelling in één keer bezorgen. Gelukkig hebben we in zo’n geval het recht om diensten of producten in verschillende delen te bezorgen.
Wij brengen jouw bestelling waar je wilt, zorg jij er dan voor dat er voldoende plaats is voor de levering? Daarnaast is het belangrijk dat we de plek goed kunnen bereiken. In sommige gevallen moeten de producten opgeborgen worden. Dit gebeurt op jouw risico.
Is er een afwijking in de levering, hoeveelheden of specificaties?
Samen komen we vast tot een oplossing. Je moet in dat geval wel nog steeds de factuur betalen. Weiger je als klant producten of diensten, of komt je jouw afspraak voor de levering niet na? Dat vinden we jammer. In dat geval heeft Drents Bakkie het recht om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen. Of om direct over de producten te beschikken. De schade en/of kosten die zijn gemaakt door deze situatie kunnen we verhalen op de klant. Denk hierbij aan vervoerskosten en opslagkosten.
Klachten?Â
Bij Drents Bakkie streven we naar de hoogste klanttevredenheid. Mocht u desondanks een klacht hebben, dan hebben we een duidelijke klachtenprocedure opgesteld om uw zorgen snel en efficiënt te behandelen. Klik op de onderstaande knop om de klachtenprocedure te downloaden en meer te weten te komen over uw rechten en onze aanpak.
Leveranciersgedragscode
Wij bij Drents Bakkie hechten veel waarde aan ethisch zakendoen en kwaliteitsstandaarden. Onze leveranciersgedragscode legt de verwachtingen vast waaraan al onze leveranciers moeten voldoen. Klik op de onderstaande knop om de leveranciersgedragscode te downloaden en te lezen hoe we samenwerken aan een verantwoorde en duurzame keten.
Veelgestelde vragen en antwoorden
Hoe worden die bakkies eigenlijk gemaakt?
Onze Bakkies worden met veel passie en plezier gemaakt. In onze prachtige Giesen coffee roaster branden wij onze bonen met ambacht en onze eigen QR code, oftewel Quality Roast Code. Wil je meer weten over ons brandproces? Lees meer.
Zijn die bakkies wel echt groen?
De Bakkies zijn bij aankomst in de branderij echt groen. Soms een beetje grijs, maar de hoofdkleur is toch wel echt groen te noemen. Het zijn de rauwe ongebrande boontjes die binnen komen in zakken van circa 70 kg. Na controle gaan we ze volgens ons eigen profiel branden, en dan… tja dan zijn ze al snel niet meer zo groen. Door het branden worden de bonen bruin van kleur, en afhankelijk van het profiel worden ze licht, chocolade tot diep donkerbruin.
Waar komen de koffiebonen precies vandaan?
Onze boontjes komen tot nu toe uit Zuid-Amerika en Afrika. Wij houden andere gebieden altijd in de gaten. Wil je meer weten over de herkomst? Bij iedere koffiesoort in ons assortiment staat dat netjes omschreven.
Verzending met boxo
Wat is een herbruikbare verzendverpakking?
Een herbruikbare verzendverpakking is een verpakking om webshop bestellingen mee te
versturen. Wanneer je hebt gekozen voor een herbruikbare verzendverpakking ontvang je hierin
je bestelling thuis. Je gooit een herbruikbare verzendverpakking niet weg, maar levert deze in bij
een inleverpunt. Hier na worden verpakkingen schoongemaakt en opnieuw gebruikt door
webwinkels.
Hoe werkt statiegeld?
Wanneer je de verpakking weer inlevert bij een van de inleverpunten ontvang je €3,95 statiegeld
via een Tikkie Terug of het kassasysteem van het inleverpunt.
Hoe werkt inleveren?
Bezoek een van de aangesloten inleverpunten en lever je herbruikbare verzendverpakking
eenvoudig in. Zo werkt het:
• Scan de QR code van het inleverpunt
Bezoek een inleverpunt, scan de QR code en volg de stappen. Je ontvangt je statiegeld
binnen enkele seconden.
• Lever je verpakking in
Lever je herbruikbare verzendverpakking in bij het inleverpunt. Zo kan een webshop deze
opnieuw gebruiken.
Bekijk de video over inleveren: https://boxo.nu/hoe-werkt-inleveren/Â
Waarom kan ik niet kiezen voor een herbruikbare verzendverpakking?
De optie voor een herbruikbare verzendverpakking is afhankelijk van je postcode. Als er
voldoende inleverpunten in jouw buurt zijn verschijnt deze optie. BOXO opent geleidelijk meer
inleverpunten door heel Nederland. Zodat je binnenkort ook deze keuze krijgt en in jouw gemeente
herbruikbare verzendverpakkingen kunt inleveren. Meer informatie? www.boxo.nu.
Waar kan ik inleveren?
Wanneer je blij bent met je bestelling lever je de herbruikbare verzendverpakking in bij een van de
aangesloten inleverpunten. Scan de QR code op de verpakking of klik hier en vind je
dichtstbijzijnde inleverpunt.
Ontdek inleverpunten in jouw buurt: https://boxo.nu/inleverpunten/Â
Wat je er gratis bij krijgt is:
- De glimlach van diegene die jij helpt aan een betaalde baan
- Goede service gemak bij het bestellen van de koffie
- Lekkere en 100% eerlijke koffie
- Jouw directe sociale en maatschappelijke bijdrage
- Vrolijke familieleden, huisgenoten en collega’s
Elke maand automatisch je koffie geleverd. Simpel, zonder zorgen, altijd koffie!
Hoe werkt het als ik een bestelling wil retourneren?
Volg de retourinstructies van de webwinkel en gebruik de herbruikbare verzendverpakking als een
retourverpakking. Het statiegeld ontvang je terug van de webwinkel. Bekijk de video over
retourneren in een herbruikbare verzendverpakking: https://boxo.nu/hoe-werkt-retourneren/Â
Binnen hoeveel tijd moet ik mijn verpakking inleveren?
Je hebt 2 maanden na ontvangst de tijd om je herbruikbare verzendverpakking in te leveren bij
een aangesloten inleverpunt. Daarna geven we het statiegeld terug aan de eigenaar van de
verpakking. Lever je verpakking zo snel mogelijk in, dan wordt deze opnieuw gebruikt door
webwinkels. Ontdek inleverpunten in jouw buurt: https://boxo.nu/inleverpunten/Â
Zijn herbruikbare verzendverpakkingen duurzaam?
Ja! Voor iedere herbruikbare verzendverpakking die opnieuw gebruikt wordt hoeft een
wegwerpverpakking minder gemaakt en gerecycled te worden. Herbruikbare
verzendverpakkingen hebben tot 90% lagere CO2 uitstoot dan gerecycled karton.
Voor de recycling van papier en karton is veel energie en water nodig. Papiervezels worden
korter door recycling, hierdoor kunnen ze slechts 5 tot 7 keer hergebruikt worden en worden
nieuwe houtvezels toegevoegd. Hiervoor worden bomen gekapt.